התחדשות ממצבי פרידה ואובדן

"כשהמרבד נמשך מתחת לרגליים, זאת הזדמנות פז לשנות את הדפוס הבסיסי שמנהל אתכם"

(פמה צ'ודרון)

 

הזוגיות במשבר? בעיצומה של פרשת בגידה, נטישה, או אובדן של אדם קרוב? חווה אובדן קשה, מכאיב, מדאיג ומכביד? איך משתחררים מהתחושות הקשות? איך מתמודדים עם החרדה והפחד מהשינוי? מה עושים עם ה 'לבד' שהמצב טומן בחובו? איך משתחררים ממחשבות מכשילות או אף הרסניות?

 

האובדן הוא תופעה חובקת כל בחיינו. אנו מאבדים כשאנו עוזבים או נעזבים, כשאנו מתרחקים מאנשים או ממקומות האהובים עלינו. וגם כשאנו מאבדים חלומות, אשליות על כוח, על נעורים נצחיים, או על בטחון. פרידות באות לידי ביטוי לאורך חיינו – פרידה בתוך המשפחה, גירושין, פרידה ממקום עבודה, פרידה ממעמד אישי או מקצועי, מחלה או פגיעה פיזית (פרידה ממצב בריאות מסוים), פרידה מאדם יקר שנפטר, פרידה ממקום מגורים. מבית.

 

כולנו חייבים לוותר על כל אלה כדי לגדול. האבדות מטביעות בנו את חותמן עד יום מותנו.

ההשלכות הנפשיות של פרידות ואובדנים מוכרות לנו כאנשים החווים את החיים ויודעים שהפגיעה היא קשה וכואבת. ניתן לדמות את התחושה, לקרקע שנשמטת מתחת לרגליים והדברים מתפרקים. תחושה שמצב יציב ומוכר הופך באחת לכאוס שאין אנו יודעים איך להתמודד איתו, תחושה של 'הכל אבוד', 'אין מוצא' וכאב בלתי נסבל.

 

אז איך מגייסים את כוחות הריפוי שבנו ושבסביבתנו לטובת יציאה למסע אל הלא נודע?

כל מסע מתחיל בפרידה מהמוכר. בכל מסע אנו יוצאים אל דרך לא נודעת, דרך רצופה אתגרים וגם הזדמנויות. זהו המסע שיכול להוביל אותנו למקום חדש, לחוויה של עוצמה, לפרק חדש בחיים ובהגדרה העצמית שלנו. את המסע הזה עלינו לעשות בעצמנו –  אבל לא בהכרח לבדנו.

בתהליך שנקיים אצלי,  נפגוש את הכאב בקבלה ובחמלה ונחבור לכוחות הטמונים בך, שיאפשרו לך לעלות על דרך המלך הנכונה לך.

 

אלווה אותך בניהול הפרידה או המשבר ובבנייה של סיפור חיים חדש, שיגובש על ידך, ושבו נכונו לך גילויים חדשים .

התהליך מתחיל מיצירת הקלה מיידית ומרחב של שקט פנימי, וממנו  נתחיל לעשות סדר בדברים. זהו מסע של פילוס דרך בינות להריסות ובחירה בשבילים הנכונים לך. נכון, הדרך היא לעיתים דרך חתחתים, מכאיבה, אך היא טומנת בחובה  הזדמנויות חדשות לצמיחה והתחדשות.

 

הנחות היסוד שעל פיהן מבוסס הטיפול

  • בכל אדם קיימים מקומות חיוביים שיהוו בתהליך הטיפול את גרעיני הריפוי.
  • בכל אחד מאיתנו קיים הדחף הפנימי לריפוי ולתיקון.
  • האמונה שישנה אפשרות להיחלץ מהקושי.
  • אנשים שנחלצים מקושי ועוברים שינוי הם אנשים עם חסינות גבוהה, שמאפיינת אותם היכולת לקרוא פנימה מה נכון להם לעשות. היכולת הזו היא מקור לחיות, שבו אנרגית החיים. את היכולת הזו להקשיב פנימה למצפן הפנימי – כמורה דרך, ניתן לחזק ולפתח.

 

תיאור מקרה של מטופלת:
מסע אישי בעקבות פרידה, המדגים תהליך של התחדשות ממשבר

"הייתי בתחתית. בשיא התחתית שאפשר להיות. השבר הגדול ריסק אותי. גרם לי לא לרצות לחיות. היה לי כל כך רע. אני שמה לב שאני תקועה. מותשת. נמאס לי. עולה מחשבה "אני לא בסדר". עמדתי מול השלט הזוהר שצועק – אין מוצא והבנתי שהגעתי למקום שעלי להחליט לאן לפנות, ימינה או שמאלה. כשהבנתי שאני בתחתית, בא הקול השני שאמר 'אם לא תעשי משהו אז…'

ההחלטה לא היתה קלה.

 

ידעתי שלא אוותר על החיים, על מראה של פרח מכוסה טל בבוקר יום חדש, על ירח המאיר את חשכת הליל בדממה רבה, על רחש הרוח העוברת בין העצים, על ציוצי הציפורים והמיית המים. לא אני. על אלה לא אוותר.

ובכל זאת, היה לי קשה כל כך, כואב כל כך. לרגעים נדמה שאפנה לימין, לדרך שבבת אחת תעלים את הכאב הבלתי נסבל הזה. אבל אני אדם של חיים, של חדווה ושל שמחה ובחרתי בדרך החיים. ידעתי שאני צריכה עזרה.

 

הכרתי את עפרה.

 

שמתי לב עד כמה אני חלשה וכואבת. ולראשונה שאלתי את עצמי 'למה אני זקוקה?'

 

התשובה היתה: הטענת אנרגיה. לשם כך אני זקוקה למערכת תומכת. הבת שלי והחברות שלי נתנו ליpush . אנשים שמכירים אותי הזכירו לי מה אני שווה. אמרתי לעצמי משפטי העצמה 'קשה לך עכשיו, אולי מחר כבר לא יהיה קשה'. הגבלתי את "המסכנות" והרחמים העצמיים בזמן. התחלתי לעשות סדר חדש בחיי. ניקיתי ופיניתי את הדברים המיותרים ועשיתי סדר חדש  במגירות, בארונות המטבח, במזווה, בארון הבגדים, בניירת ובתיק. נעזרתי בכל מה שעמד לרשותי, כמו עזרה בניהול כלכלי, שפתאום נכפה עלי כשאני לגמרי לבדי. בטפול הורדתי מסכות. קילפתי המון דברים וגיליתי שאני שווה. שאני יכולה. שאני מאד מרוצה ממה שגיליתי.

 

מה הרווחתי מהטיפול?

 

נפתחתי יותר. אני מדברת על הרגשות שלי וזה מקרב. יש קרוב לבבות במשפחה. הבטריות שלי נטענו בהדרגה. כיום אני חיה את החיים במלואם. יש לי הספק אדיר. מודה לאלוהים על היכולת שגיליתי בעצמי ליהנות מהדברים הקטנים. יותר מרוצה מעצמי ופחות חרדה מהעתיד.

 

יצאתי לדרך חדשה".

 

 

קראו בהמשך

 

מאמרים על פרידה ואובדן

להורדת מצגת חמלה חוסן וטרנפורמציה

להורדת מצגת קשרים והקשרים בטפול באובדן

 

נגישות