טיפול חווייתי דינמי מואץ – AEDP

זוהי גישה טיפולית חדשנית ואינטגרטיבית שפותחה על ידי הפסיכולוגית ד"ר דיאנה פושה ומכוונת  לטיפול בפגיעות ובטראומות שנובעות ממערכות יחסים משמעותיות.  הגישה מתבססת על מחקר חדש בתחום הנוירופסיכולוגיה של רגשות ושל תהליכי שנוי מבניים (neuroplasticity).

 

ל  AEDP  שורשים בדיסציפלינות רבות כמו: נוירו ביולוגיה, מחקרי מוח, תיאורית ההתקשרות, גישות ממוקדות גוף ומחקרים עדכניים  על טרנספורמציה (שנוי).

 

לפי גישה זו, משברים מספקים הזדמנות להתעוררות של יכולות יוצאות דופן שעד המשבר היו רדומות, ולא מודעות. בגישה זו נעשה שימוש חוויתי מרבי בהזדמנויות אלה לרפוי ולטרנספורמציה.

 

ה – AEDP   מאמינה ביכולות הרפוי המולדות ובכך שלכל אחד מאתנו יש את הפוטנציאל לעשות את החיים  קונסטרוקטיביים ומשמעותיים.

 

המפתח לתהליך השינוי, ביציאה מהבדידות וביצירה של קשר טיפולי שיש בו מקום בטוח.

 

ההתקשרות הבטוחה היא הסוכן העיקרי של הטרנספורמציה הרגשית הן בטפול והן בחיים עצמם. משנוצרה סביבה בטוחה, נעשית עבודה טיפולית צמודה תוך תשומת לב לכל חוויה שעולה מרגע לרגע. המטופל, באמצעות הקשר, עובר מתחושה של בידוד לתחושות של סקרנות ושותפות ובכך פונה לתהליך מהיר ופעיל של רפוי והרחבת החוויות החיוביות הנלוות לחוויית השינוי.

 

מחקרי מוח עכשוויים תומכים בהנחות לפיהן  קשר חיובי ובטוח מייצר כימיקלים והורמונים המקדמים התפתחות  של תפקודי מוח גבוהים יותר וויסות של רגשות ומתחים ומפעיל מנגנונים טבעיים של רפוי.

 

נגישות